Dodaj ofertę
Wybierz województwo

Strona głównaOferty tematyczneObozy przygodowe w górachObozy przygodowe w Srebrnej Górze › Obóz fabularno-historyczny SILBERBERG Wiki

Obóz fabularno-historyczny SILBERBERG Wiking


Obóz historyczno-fabularny
NA WIKING!


na bazie mechaniki LARPa Silberberg

   Obóz ten to opowieść, którą napiszą uczestnicy, opowieść z czasów Mieszka i Bolesława, Dobrawy i Ody, z czasów rodzących się z chaosu państw. Historia, którą znasz z podręcznika to tylko kamienie milowe, wystające ponad morze mgły. W tej mgle nikną dzieje książąt, wielmożów, bohaterów i wojowników, którzy tworzyli państwa Piastów, Przemyślidów, Wikingów... Masz okazję stanąć obok nich, spojrzeć z bliska własnymi oczami w mroki historii, stać się ziarnkiem piasku, rzuconym w tryby machiny dziejów. Tę kronikę - napiszesz ty sam!"

Program obozu jest historyczną grą fabularną, której kanwę tworzą prawdziwe wydarzenia znane wszystkim z lekcji historii, a wypełniają wydarzenia, w których obozowicze wezmą udział i na które będą mieli wpływ.
W grę wplecione będą różne aspekty średniowiecznego świata. Uczestnicy obozu będą mogli poczuć emocje czasu wojny, ucząc się sztuki władania mieczem, toporem i tarczą, ale także spróbować pracy rzemieślnika lub też zabawy na biesiadzie, tańca i gier.
Wszystkie zajęcia i elementy fabuły są opracowane na podstawie wiedzy o wiekach minionych, bazującej na badaniach archeologii, etnologii, historii i kulturoznawstwa. Wiedzę tą rekonstruktorzy wykorzystują, by odtworzyć elementy przeszłości, pokazać je współczesnemu odbiorcy, a także poprzez testowanie w praktyce teorii naukowców - uzupełnić ich odkrycia. My dodaliśmy do tego jeszcze emocjonującą grę według mechaniki LARPa Silberberg

 

ZAKWATEROWANIE:

 PROGRAM OBOZU i ZAŁOŻENIA GRY:

  • uczestnicy obozu dobierają sobie postaci, osadzone w świecie wczesnego średniowiecza - bohaterowie będą członkami drużyny pierwszych władców Polski lub cywilnymi mieszkańcami średniowiecznej Polski. Wybiorą sobie imiona i pochodzenie, otrzymają także podstawowe wyposażenie - prosty wierzchni strój oraz broń bezpieczną* i inne potrzebne akcesoria.
  • przez kolejne dni uczestnicy spotykać będą postaci i sytuacje, z którymi będą musieli się zmierzyć - wrogów, intrygi, tajemnice do odkrycia. Fabuła będzie trwać non stop 24h na dobę, wszystkie wydarzenia dziać się będą w świecie opowieści;
  • uczestnicy będą swoimi decyzjami i czynami kształtować treść opowieści, od ich zwycięstw czy klęsk będą zależeć losy wielkich i bieg historii. W opowieść wplecione będą autentyczne postaci i wydarzenia znane z kart historii.

 Wyzwania, z którymi zetkną się uczestnicy:

•  WALKA:

  • obszerna nauka strzelania z łuków tradycyjnych typu longbow;
  • nauka o rodzajach broni i osłon, używanych we wczesnym średniowieczu;
  • podstawy fechtunku historycznego bronią stalową - miecz, topór, tarcza (bez walki bezpośredniej);
  • nauka walki bronią bezpieczną* (walka kontaktowa) - pojedynki, starcia w grupach;
  • podstawy taktyki na polu walki - bitwy na broń bezpieczną, terenowe manewry wojenne, potyczki, zasadzki i pościgi;
  • turniej szermierczy na broń bezpieczną - o nagrodę ;
  • rzuty włócznią i toporkiem bojowym do celu.
    * broń bezpieczna - to imitacja broni wykonana z elementów polipropylenowych i piankowych, służąca głównie w terenowych grach fabularnych. Nie powoduje obrażeń nawet przy mocnych uderzeniach.

 •  RZEMIOSŁOZajęcia rzemieślnicze wplecione będą w fabułę.

  • samodzielne szycie prostych strojów historycznych (zapewniamy materiał) - uczestnicy będą mogli wystąpić w nich na końcowej biesiadzie, a po obozie zabiorą je do domu na pamiątkę;
  • farbiarstwo - farbowanie (uprzednio uszytych) strojów w naturalnych barwnikach, zebranych podczas wyprawy w teren;
  • warsztat kaletniczy - wykonywanie skórzanych sakiewek
  • krajki - podstawy pracy na prostym warsztacie tkackim (bardko), uczestnicy wspólnie wykonają krajkę (pasamon) czyli ozdobną taśmę z kolorowej włóczki;
  • kulinaria - gotowanie posiłków na bazie dostępnych we wczesnym średniowieczu składników, pieczenie podpłomyków, podstawy ziołoznawstwa oraz użytkowanie ziół jako przypraw;
  • drewno - nauka posługiwania się prostym dłutem, wykonywanie miseczek, tabliczek runicznych;
  • rozpalanie ognia za pomocą krzesiwa, nauka wykonywania hubki;

•  CZAS MISTERIÓW

  • wierzenia i mitologia dawnych Wikingów i Słowian - zetknięcie ze światem magii i legend;
  • wiedza o runach - ich znaczenie mistyczne i alfabetyczne, różne futharki ("alfabety") runiczne, wspólne wykonywanie runicznego napisu lub plakietki ze swoim imieniem;
  • zetknięcie kultur - na pograniczu chrześcijaństwa i religii pogańskich;

•   CZAS BIESIADNY

  • warsztaty tańców średniowiecznych - tańce historyczne oraz inspirowane, nauka i pokazy na biesiadzie końcowej;
  • kubb - drużynowa gra zręcznościowa rodem z Gotlandii, prosta w opanowaniu
  • biesiada końcowa - obóz zakończymy uroczystą biesiadą, na której zakończy się także nasza opowieść. Nie jest wykluczone, że postaci naszych bohaterów - jeśli źle rozegrają wydarzenia - ucztę tę będą odbywać w Walhalli ;)

 

Wszystko o naszych obozach na

http://obozy-wakacyjne.pl

ZAPRASZAMY :)

Warownia

Warowna 2 57-215 Srebrna Góra

tel. +48.604755659
tel. kom. +48.604755659

Przelij zapytanie za pomoc formularza

Oferty specjalne:
Inne pakiety z kategorii Obozy przygodowe
Zobacz rwnie:
Strony www:
Dodaj ofert

Strona główna Oferty tematyczne Katalog firm tuystycznych Mapa strony Ogłoszenia Panel klienta Wakacje Chorwacja Online 124 (46)

© 2006-2009 Gieldawakacyjna.pl LP. All rights reserved.